Skip to content

Hamburg’da 15 yaşındaki K.H’nin polis şiddetine maruz kalan  gelişmelerle yönelik olarak, Hamburg emniyet müdürü  Ralf Martin Meyer ile STK temcilcilerinin yaptıkları görüşmelerle ilgili Hamburg Trabzonlular derneğinde bir basın toplantısı düzenlendi.

Haberve Fotoğraflar: Ali Akdemir

Düzenlenen toplantıda TGH başkanı Murat Kaplan, Trabzonlular dernek başkanı İlhan Yılmaz basın mensuplarına 1,5 saat süren görüşmenin ayrıntıları ile  ilgili açıklamalarda bulunarak, basın mensuplarının sorularını cevaplandırdılar.

Trabzonlular derneği yönetim kurulu üyesi Murat Yılmaz basın toplantısında tercümelerde  yardımcı olurken, İyi toplum gönüllüleri adına görüşmeye katılan İbrahim Vurelli’de görüşme ile ilgili düşüncelerini ek olarak aktardı.

Söz konusu olan görüşme Hamburg Türk Toplumu (TGH) Başkanı Murat Kaplan’ın girişimleri ile gerçekleşmis,  toplantıya başta Hamburg Başkonsolosu Yonca Sunel olmak üzere, sivil toplum kuruluşu  (STK) Başkanları, Emin Sağlık, Turgut Duman, Ertaş Akçelik,  İlhan Yılmaz, Murat Yılmaz,İbrahim Vurelli, Filiz Bayram, Serdar Temur, Ali Ekinci, Hasan Sabancı ve Meral Kayaman katılmışlardır.

GÖRÜŞME BAŞARILI GEÇMİŞTİR

STK Başkanları tarafından 15 yaşındaki K.H’ya uygulanan sert şiddet içeren tavırlarla ilgili eleştirilerin dile getirildiği,  Alsterdorf’daki emniyet müdürlüğü binasından gerçekleşen yaklaşık 1,5  saat süren   görüşmeye,  STK Başkanları ve   Hamburg Emniyet Müdürü Ralf Martin Meyer dışında, polis teşkilatından komiser Derya Yıldırım, Tomas Model, Sandra Levrün ve Sebastian Born hazır bulunmuştur.

 Hamburg Emniyet Müdürü ile gerçekleştirilen toplantının  çok olumlu ve başarılı geçtiğini belirten Kaplan ve Yılmaz, ” K.H’ya polisin yaptığı sert  davranışı İçişleri Senatörü ve Polis Müdürü tasvip etmediler. Böyle bir davranış hiç kimseye kabul edilemez. Söz konusu karşılıklı tarafları diyalog ve çözüm noktasında bir araya getirmeyi önerdik. Poliste bu toplumun bir parçasıdır. Polisteki eğitimlerin daha yüksek seviyeye yükseltilmesini önerdik. Polis  daha önce yaya kaldırımında e.roller sürenö  iki defa uyarılan çocuğun ailesiyle olaydan önce muhakkak konuşmalıydi. Bu tür olaylar  ne ilk nede son olacaktır. Biz polisin sert davranışına maruz kalan  bu genci kaybetmek istemiyoruz.  Böyle bir şey yaşanmamalıydı. Olaydan sonra bazı gazetelerde  yer alan ön yargılı haberler bizleri üzmüştür” dediler.

GAZETECİLERİN SORDUĞU SORULAR VE VERİLEN  CEVAPLAR

Niye geniş çaplı bir yürüyüş  yada miting düzenlemediniz?  şeklinde soruya, TGH başkanı Kaplan, ” Biz sorunun çözümü için yürüyüş ya da miting yapmayı doğru bulmadık. Sorunların görüşülerek çözüme kavuşturulmasını benimsedik. Ayrıca korona pandemi sürecini de göz önünde bulundurmakta fayda var” diye cevaplandırdı.

Bir gazetecinin,  olayın arkasında ırkçı motif varmısorusuna, İlhan Yılmaz, ” bize göre olayın arkasında ırkçı bir motif gözükmüyor. Acemice yapılmış bir davranış olarak görüyoruz” şeklinde cevaplandırdı.

Yine bir gazetecinin,  başarılı bir görüşmeden  söz ediyorsunuz ama,  çocuk hakkında açılan bir dava hala sürüyor, ayrıca çocuğa karşı bariz bir biçimde şiddet içeren sert tavırlar içinde olan birkaç polis niye Frankfurtaki gibi görevden alınıp cezalandırılmadı? sorusuna STK’lar adına cevap veren Kaplan, ” Çocuk polise karşı gelmiştir. Bu yönde açılan dava sonuçlanmak durumundadır. Ayrıca biz 8 polisin olaylarla ilgili görevden alınmasını doğru bulmuyoruz” dedi.

Evrensel gazetesi ve DİDF adına söz alan Sinan Özpolat, ” Polisin bu şiddeti ilk değil, son da olmayacaktır. Son dönemde bir çok yerde bu türden polisin şiddetine  rastlamak mümkündür.  Polisi aklamak ve şirin göstermek bizim mi görevimiz olmalıdır?  Niye bu görüşmeler kapalı kapılar ardında yapılıyor? Biz demokratik hakkımızı kullanarak polis şiddetini protesto eden bir miting düzenledik.   Irkçılık konusunda bir açıklamanız varmı? Görüşmeler başarılı  gösteriliyor. Başarı nerededir?” diye görüşlerini ifade etti.

TGH BAŞKANI MURAT KAPLAN’DAN CEVAP

Tepkilerin barışcıl bir şekilde ifade edilmesini  vurgulayan TGH Başkanı Murat Kaplan, sorulan sorulara,  “Hamburg Emniyet Müdürü ile gerçekleştirdiğimiz toplantı çok olumlu geçti. Ne istedigimiz soruluyor. Biz demokrasiden yanayız. Buna benzer olayların tekrarlanmaması için gereken tüm önlemlerin alınması ve gençlerimizin polislere olan güvenin sarsılmamasından  yanayız. Olaya sukunetle ve çözüm odaklı baktığımızda  polise karşı değil,  bilakis polis ile beraber olacağız. Polis de  bu toplumun bir parçasıdır. Polisi   kabullenmemiz gerek. Bizim çocuklarımızdan da  polis olanlar var. Ancak  polisler profesyonel  eğitimlerini geliştirmeleri gerek. 15 yaşındaki bir çocuğun karakola götürülme anının doğru olmadığını bütün dünya gördü. Bu olayın peşindeyiz ve ileriki günlerde de resmi görüşmelerimiz devam edecek.

Irkçılık konusunda yaptığımız çalışmalar ortadadır. Bu konuda yaptığımız açıklamalar ve girişimlerimiz etkili ortadadır.  NSU davasında kararlı duruşumuz ve net tavrımız herkes tarafından bilinmektedir” dedi.

STK Temsilcilerinin Basın Açıklaması

Hamburg'da 15 yaşındaki K.H'nin polis şiddetine maruz kalan  gelişmelerle yönelik olarak, Hamburg emniyet müdürü  Ralf Martin Meyer ile STK temcilcilerinin yaptıkları görüşmelerle ilgili Hamburg Trabzonlular derneğinde bir basın toplant...